Mediant

We zijn erg tevreden. Het is een rustige, overzichtelijke en toch dynamische informatievoorziening.

Robin Hof, ICT-manager Mediant

Cliënten informeren met narrowcasting

Om cliënten en medewerkers van Mediant-locaties op een eenvoudige en aantrekkelijke manier te informeren, maakt Mediant gebruik van narrowcasting. Dat zijn digitale schermen waarop de organisatie nieuws, informatie, foto’s en video’s deelt.

Cliënten informeren met narrowcasting

Mediant biedt advies, behandeling en begeleiding aan kinderen en volwassen met psychische of psychiatrische problemen in de regio Twente. Dankzij advisering en projectmanagement van Switch IT Solutions kan Mediant cliënten en bezoekers van de verschillende locaties beter informeren.

Verschillende locaties, meerdere toepassingen

Robin Hof, ICT-manager Mediant: “We gebruiken narrowcasting om cliënten, naastbetrokkenen en medewerkers te informeren. Bijvoorbeeld aan de hand van een agenda voor trainingen, bijeenkomsten of een filmpje of fotoverslag van een uitje. Daarnaast bieden we algemene informatie over behandelingen en opties. Daarbij is het belangrijk dat we informatie gedifferentieerd kunnen aanbieden op de verschillende locaties in Enschede en Hengelo. Narrowcasting kan een positief effect hebben op de ‘Mediant beleving’ van onze cliënten.

Bijvoorbeeld in een wachtkamer. We noemen het niet voor niets wel eens ‘wachtverzachter’. We zochten een narrowcastingsysteem dat meerdere toepassingsmogelijkheden biedt, zoals het koppelen van verschillende bestandstypes en centrale bediening van meerdere vestigingen. Op die manier kunnen wij kostbare indirecte uren beperken.”

Via bestaande digitale infrastructuur

Mediant was op zoek naar een partner die zowel op het audiovisuele gebied als op ICT-gebied is gespecialiseerd en vond die in Switch. Na een analyse waarbij Switch de wensen van Mediant inventariseerde, kon het projectteam, bestaande uit de ICT-managers, de Marketing manager en de Projectmanager van Switch aan de slag. De bestaande digitale infrastructuur bleek geschikt om de narrowcasting van verschillende locaties centraal te bedienen. Het was een kwestie van bestellen van de schermen, de juiste software installeren en medewerkers trainen. Op advies van Switch koos Mediant voor Tic Narrowcasting. Binnenkort gaat Mediant werken met HTML5 als basis voor de aansturing. Daardoor krijgt de organisatie nóg meer vrijheid in het aanpassen van de lay-out.

Makkelijk uit te breiden

Het resultaat is een flexibel en toch eenvoudig te bedienen narrowcastingsysteem. Robin Hof: “We zijn erg tevreden. Het is een rustige, overzichtelijke en toch dynamische informatievoorziening. Het voordeel is dat het narrowcastingsysteem makkelijk met nog meer beeldschermen kan worden uitgebreid. We hebben inmiddels 60% van onze locaties op narrowcasting aangesloten.”

Klantcases