De vijf IT-uitdagingen van overheden

Als overheid beweegt u in een snel veranderende omgeving met grote complexiteit. Burgers en bedrijven verwachten steeds meer. Daarnaast werkt u steeds intensiever samen in verschillende ketens. Dit alles vraagt om een doordachte inzet van IT. Switch IT Solutions denkt graag met IT-beheerders mee en heeft daarom een top vijf samengesteld van de vijf IT-uitdagingen in de overheid. Komen deze bekend voor? Lees dan hoe wij u hiermee kunnen helpen:

1.       Efficiëntie

Mobiele devices zorgen dat overheidsmedewerkers mobieler zijn en daardoor tijd, geld en papier besparen. Ze zijn niet meer afhankelijk van hun werkplek, kunnen gegevens direct verwerken en verzenden. Communicatie op afstand, waardoor reizen niet meer altijd nodig is. Dit is beter voor het milieu, scheelt veel tijd én geld. Videoconferenties  zijn eenvoudig op te zetten en ondanks de fysieke afstand kan iedereen aansluiten.

2.       Integrale visie-vorming

Het is voor gemeenten altijd belangrijk om duidelijk richting te geven aan hun eigen ontwikkeling en de toekomst. Informatievoorziening en IT zijn daarbij erg belangrijk. Een digitale transformatie is vaak noodzakelijk en zorgt dat een gehele organisatie mee wordt genomen in een koers naar nieuwe kansen. Het antwoord hierop is een veilige werkomgeving die bestaat uit eenvoudig bruikbare, betrouwbare IT-toepassingen. Deze ondersteunen en faciliteren uw dienstverleningsprocessen. Switch neemt deze zorg uit handen.

3.       Nieuw digitaal leiderschap

Kosten zijn vaak leidend bij de aansturing van een IT-afdeling, net als het verminderen van cybersecurityaanvallen en verlagen van risico’s op projecten. Dit betekent in de praktijk dat er een risicomijdende cultuur ontstaat die niet aansluit bij de behoefte van de organisatie. Switch helpt daarom IT-beheerders om de waarde van nieuwe technologie inzichtelijk te maken, zodat er gefocust kan worden op kansen en vooruitgang met digitale transformatie. Benieuwd hoe we u hierbij kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op.

4.       Continuïteit van IT-voorzieningen

24/7 dienstverlening is het nieuwe werken. In 2020 zijn fysieke servicebalies vrijwel niet meer aanwezig en zijn openingstijden en traditionele kantoortijden ook niet meer zoals ze waren. De consument verwacht tegenwoordig dat services altijd beschikbaar zijn. Digitale services, zoals communicatiekanalen, kunnen daarin voorzien. Zo zijn klantenservices vaak in de late uurtjes nog bereikbaar via sms-berichten, social media, online chat, WhatsApp berichten of zelfs telefonisch. Klanten zijn dan wel afhankelijk van het optimaal functioneren van de IT-omgeving. Het is dan noodzakelijk dat er altijd iemand gebeld kan worden in het geval van storing. Onze medewerkers staan altijd voor u klaar, ook ‘s nachts en in het weekend. Zo weet u zeker dat al uw processen door kunnen gaan.

5.       Privacy, beheer en beveiliging

Mobiele devices worden door overheidsmedewerkers zowel zakelijk als privé gebruikt. Het is daarom voor IT-beheerders enorm belangrijk om te kiezen voor het juiste beheerplatform (MDM) zodat de juiste veiligheidsrichtlijnen ingesteld worden. Ook wordt er door overheidsinstanties veel gebruik gemaakt van digitale platforms zoals DigiD. Veiligheid is hier van groot belang. Duidelijke regels met betrekking tot omgang met vertrouwelijke data en een goed veiligheidsprotocol.

 

Heeft u naar aanleiding van deze blog nog vragen? Wij helpen u graag! Neem contact met ons op.