Round Table Educatie |
Overstappen naar onderwijs op maat, maar waar te beginnen?

Scholen hebben één opdracht: jongeren in een veilige omgeving voorbereiden op de volgende stap in hun leven. De invulling daarvan is over de jaren heen ingrijpend veranderd. Jongeren leren aantoonbaar beter met digitaal maatwerk. Overal 24/7 les kunnen volgen wordt de norm.

Leraren hebben het mooiste beroep ter wereld. Zij stomen jongeren klaar voor een toekomst waarin zij zich ten volle kunnen ontplooien. Het liefste geven docenten alle leerlingen persoonlijk les, maar dat is moeilijk in klassen met soms meer dan 30 leerlingen.

Is er wel voldoende tijd en materiaal zodat de snelle leerling zich niet gaat vervelen met herhalende stof? Motiveer je de achterhoede wel genoeg met materiaal dat het beste aansluit bij hun niveau en vaardigheden?

Een van de grootste uitdagingen in het onderwijs is hoe om te gaan met verschillen tussen leerlingen. Om het maximale uit alle leerlingen te halen, is het essentieel dat iedere leerling onderwijs krijgt dat past bij zijn of haar individuele mogelijkheden. Om deze reden organiseren wij de Round Table: “Overstappen naar onderwijs op maat, maar waar te beginnen?” met de volgende onderwerpen:

  • Visie: op kwalitatief en doelmatig onderwijs
  • Deskundigheid: hoe kan ICT zo optimaal mogelijk ingezet worden om de onderwijsambities te realiseren en medewerkers te faciliteren?
  • Inhoud: digitaal lesmateriaal, softwarepakketten en ICT-systemen.
  • Infrastructuur: beschikbaarheid en kwaliteit van hardware, netwerken en connectiviteit.

Waar en wanneer

Woensdag 15 mei van 10.00 tot 14.00 uur bij Kasteel Woerden, Kasteel 3 te Woerden

Meld u aan

U kunt zich aanmelden via de website van Heliview.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent IT!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contactformulier

Meer weten? Neem contact met ons op en wij vertellen u er graag meer over.